Jak zacząć ćwiczyć od zera w domu?

Praktycznie każdy kiedykolwiek próbował ćwiczyć w domu. Być może nie chcemy decydować się na pójście na siłownię, bo domowe ćwiczenia są prostsze i lepiej trenować w zaciszu swojego domu. Jednak nie jest to takie proste, by zacząć ćwiczyć w domu. Niekiedy nie wiemy od czego zacząć, albo mamy dość mało miejsca w domu. Jednak da się trenować w takich warunkach. Jak zacząć ćwiczyć od zera w domu?

Zaplanuj treningi

Przede wszystkim warto wcześniej przygotować się do domowych ćwiczeń ustalając, ile czasu możemy na nie poświęcić, w które dni i o jakiej porze. Wtedy będziemy mieć to zaplanowane i nie przeoczymy treningu. Warto popatrzeć w Internecie na ćwiczenia dla początkujących i rozpisać sobie swój plan treningowy. Początkująca osobo powinna ćwiczyć od 30 do 60 minut przynajmniej trzy razy w tygodniu.

Różnorodne ćwiczenia

Ćwiczenia, jakie chcemy wykonywać powinny być różnorodne i rozwijać wydolność oraz wzmacniać mięśnie. Trening siłowy także trzeba dopasować do swoich potrzeb i możliwości. Musi on obejmować wszystkie główne grupy mięśniowe górnej i dolnej części ciała, mięśnie brzucha i pleców. Co jakiś czas można zmieniać zestawy ćwiczeń, jeśli one już nam się nie sprawdzają. Na początku idealne będą zestawy ćwiczeń po 10-15 powtórzeń. Jeśli wykonamy je prawidłowo to będą przynosiły efekty. Jeśli mamy taką możliwość to można sprawdzać w lustrze, czy dobrze ćwiczymy.

Słuchaj swojego ciała

Być może gdy zaczniemy ćwiczyć w domu najchętniej byśmy wykonali od razu wszystkie możliwe ćwiczenia. Warto jednak pamiętać o tym, by rozpoczynać treningi powoli i cały czas przyglądać się swojemu ciału. Jeśli gdzieś czujemy ból czy dyskomfort należy przerwać ćwiczenie, by nie nabawić się kontuzji. Technika wykonywanych ćwiczeń jest konieczna, więc także jej trzeba się przyjrzeć bliżej, by ćwiczenia były skuteczne.

Wybierz ciekawy trening

Ćwiczenie samemu w domu to trening także silnej woli, więc żeby zachęcić się do regularnych ćwiczeń warto poszukać ciekawego zestawu ćwiczeń, którego wykonywanie będzie nam sprawiać przyjemność. Motywujący trening będziemy wykonywać z przyjemnością, a efekty tylko zachęcą do wytrwałości. Nie ma dzisiaj problemu z tym, by dobrać ćwiczenia do swoich upodobań.

Przygotuj się do treningu

Nawet gdy ćwiczymy w domu, a nie na siłowni konieczne będą podstawowe narzędzia do wykonywania ćwiczeń. Jak najbardziej przyda się nam mata do ćwiczeń, wygodne buty i strój sportowy. Najlepiej tak się przygotować do ćwiczeń, by poczuć klimat prawdziwego treningu. To pozwoli też cieszyć się treningiem w domu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *